Prechod na navigáciu block menu Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu Hlavné menu 3 Prechod na navigáciu Hlavné menu 4 Prechod na navigáciu vodorovná

Aplikácia Odkaz pre starostu je už aj v Dolnom KubíneVytlačiť
 

Dolný Kubín 9. augusta 2019 – V najväčšom oravskom meste sa využívajú na komunikáciu medzi občanmi a mestom rôzne kanály. V snahe zlepšiť a zjednotiť tieto spôsoby sa dolnokubínska samospráva pridala k viac ako stovke miest a obcí na Slovensku, ktoré využívajú pri komunikácii s obyvateľmi a riešení ich podnetov bezplatnú službu Odkaz pre starostu. Cieľom projektu, ktorý funguje už deviaty rok, je prispieť ku skvalitneniu fungovania miest a obcí prostredníctvom verejne dostupnej komunikácie medzi občanmi a samosprávou. „Našim cieľom je zjednotiť a zefektívniť komunikáciu medzi verejnosťou a mestským úradom na jedno miesto. V súčasnosti sa nám veľakrát stáva, že podnety od ľudí sú roztrieštené na nachádzajú sa na viacerých miestach. Z praxe sa nám veľmi osvedčujú aj Otvorené dvere u primátora, kde sa môžeme s ľuďmi naozaj porozprávať osobne a podnety získať takto priamo. Od zapojenia sa do spolupráce s portálom odkazprestarostu.sk očakávame, že budeme môcť promptnejšie reagovať na podnety a sťažnosti Dolnokubínčanov, ktorých zaujímajú témy z nášho mesta. Preto veríme, že obyvatelia budú novú aplikáciu v našom meste využívať vždy, keď zistia problém, ktorého riešenie je v kompetencii mesta alebo prídu s nejakým zaujímavým podnetom, ktorý nám pomôže vyriešiť akýkoľvek problém a skvalitniť život v meste,“ povedal primátor mesta Ján Prílepok.

Portál slúži primárne na nahlasovanie problémov vo verejnom priestore miest a obcí. „Ide o veľmi jednoduchý spôsob, ako môžu občania alebo návštevníci mesta nahlásiť podnet týkajúci sa širokého spektra problémov samosprávy. Napríklad k poškodeniu verejných komunikácií, vandalizmu, čiernym skládkam, znečistenému životnému prostrediu, neudržiavanej verejnej zelene, nefungujúcemu verejnému osvetleniu či nesprávnemu parkovaniu a podobne. Jednoducho ku všetkému, čo je v našej kompetencii,“ vysvetlila Andrea Barienčíková, prednostka Mestského úradu v Dolnom Kubíne s tým, že podnety, ktoré sa netýkajú priamo verejného priestoru na portáli nebudú zverejnené.

Podnet možno podať nielen prostredníctvom počítačov cez portál Odkazprestarostu.sk, ale aj cez všetky typy mobilných zariadení, čo zvyšuje rýchlosť a hlavne aktuálnosť podávania podnetov. Odkaz na portál sa nachádza aj na internetovej stránke mesta Dolný Kubín. Druhou možnosťou je stiahnuť si aplikáciu priamo do svojho mobilného telefónu. Pri nahlasovaní je potrebné nedostatok zaradiť do príslušnej kategórie, lokalizovať ho vpísaním ulice a taktiež je potrebné priložiť aspoň jednu fotografiu aktuálneho stavu a podnet odoslať. Výhodou mobilnej aplikácie je, že sa lokalita sníma z polohy mobilného telefónu a užívateľ ju nemusí vypísať. „Zodpovední zamestnanci mesta zabezpečia vyriešenie podnetu, prípadne jeho postúpenie inému zodpovednému subjektu. Nahlasovateľ je predbežne informovaný o priebehu riešenia jeho podnetu,“ doplnila Barienčíková.

Každý podnet, ktorý ľudia pošlú, sa zaregistruje a administrátor portálu ho prepošle zodpovednému pracovníkovi mesta. Ten má 14 dní na zverejnenie informácie, či je podnet evidovaný a či sa rieši. Pokiaľ samospráva prekročí 14 dňovú hranicu, automaticky sa vygeneruje status o neriešení podnetu. Za celoslovenským projektom Odkaz pre starostu stojí Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť, ktorý ho vytvoril v roku 2010. V súčasnosti je rozvoj portálu financovaný cez operačný program Efektívna verejná správa prostredníctvom Európskeho sociálneho fondu.

Aplikácia Odkaz pre starostu je už aj v Dolnom Kubíne

 

 

 


 
 

dnes je: 21.8.2019

meniny má: Jana

podrobný kalendár

Za obsah zodpovedá
webmaster

webygroup
ÚvodÚvodná stránka